איך בוחרים דירה להשקעה כששוק הנדל"ן רותח?

תוכן עניינים

אם לא התנתקתם לגמרי מכלי התקשורת, בוודאי כבר נוכחתם לדעת עד כמה שוק הנדל"ן רותח. אבל לשוק מהסוג הזה כללים משלו, אשר עשויים להיות שונים למדי משוק מדשדש. במידה ואתם מחפשים דירה להשקעה, שימו לב כיצד בוחרים כאשר השוק נמצא ברתיחה.

התרחקו מאזורי הרתיחה המובהקים בנדל"ן

שוק נדל"ן רותח גורם לעליה מטאורית במחירי הנכסים באזורי הביקוש המובהקים. זה לא אומר שלא ניתן למצוא מציאות בלב של גוש דן והמרכז, אבל זה נעשה הרבה יותר קשה. לעומת זאת, אם קצת מתרחקים מהאזורים המובהקים שבהם המחירים טיפסו יותר מדי, ניתן לאתר ולזהות מגוון רחב יותר של דירות מעניינות להשקעה. לצורך הדוגמא, אפשר לציין את הדירות מאשדוד ודרומה, למשל דירות בקרית גת. שם המחירים הרבה יותר שפויים ועדיין ניתן אף למצוא מציאות של ממש גם מבלי להיות בעל קשרים בחלונות הגבוהים.

בחרו דירה עם ערך מוסף

בשוק נדל"ן רותח, לא מספיק להתביית על אזור מעניין להשקעה. אחרי שבוחרים יישוב, עיר ושכונה, צריך להפנות את תשומת הלב לפרטים נוספים. בתור דירה להשקעה בשוק רותח, תנו עדיפות להשקעה עם ערך מוסף. דירה עם ערך מוסף, תהיה למשל דירה בעלת מרפסת שמש, באזור שבו מרפסות השמש יחסית נדירות. דוגמא אחרת לערך מוסף, תהיה רכישת דירה בבניין בעל היתכנות להתחדשות עירונית או תמ"א 38. דירת גג או דירת גן עם זכויות בניה, יכולה גם כן להיות מעניינת להשקעה וכך גם דירות עם נוף לפארק או לאזור פתוח.

דירה למטרת שיפוץ

לצד דירות להשקעה שנמכרות במחירים גבוהים בשל היותן משופצות ומתוחזקות מאוד, ניתן למצוא אפשרויות אחרות. שקלו לרכוש דירה לא מתוחזקת, שלא תוחזקה ולא שופצה במשך עשרים או שלושים שנה. כמובן, קחו בחשבון את עלות השיפוץ בשקלול המחיר. בצורה כזאת ניתן להשביח את הנכס ולחשוף את מלוא הפוטנציאל הטמון בו. יש פה כמה פלוסים. ראשית, מחיר הרכישה כולל השיפוץ עשוי להיות נמוך יותר מנכסים באותו האזור. שנית, לעיתים פוטנציאל עליית המחיר של נכס כזה גבוה מאוד ומאפשר לבצע אקזיט יחסית מהיר. כלומר, רכישה, שיפוץ, השכרה לפרק זמן מסוים ואז מכירה ברווח. שלישית, ניתן לתכנן את השיפוץ בצורה מיטבית ולאחר ההשכרה מקבלים "שקט תעשייתי". השוכרים נהנים מנכס שמור ולא מקבלים מהם טלפון כל שני וחמישי, בגלל תיקון או ליקוי שצריך לתקן.

נגישות ושיקול תחבורתי

מדד נוסף שיכול לעזור לכם להחליט מתוך כמה אפשרויות איזו דירה להשקעה לקנות, זהו השיקול התחבורתי. נגישות של דירה, קרבה לצירי תנועה גדולים או סמיכות לתחנות רכבת קיימות או מתוכננות, כל אלה שווים הרבה מבחינה נדל"נית. נכסים מהסוג הזה קל להשכיר, אפשר ליהנות מתשואה עודפת וכאשר התשתיות באזור משודרות, מחיר הנכס עולה אף יותר.

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות אחרונות באתר
בחירת פנס לפעילות מבצעית

בעת בחירת פנס לשימושים מבצעיים, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון על מנת לבחור את הדגם המתאים ביותר.

כתבות נוספות שאולי תאהבו
בחירת פנס לפעילות מבצעית

בעת בחירת פנס לשימושים מבצעיים, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון על מנת לבחור את הדגם המתאים ביותר.