איך מתכננים מטבח מסודר?

תוכן עניינים

המטבח הוא אחד האזורים בבית שאתם רוצים לשמור נקי ומסודר. להרבה אנשים סדר במטבח הוא אחד הקשיים הגדולים. חוסר סדר במטבח נובע בעיקר מחוסר בחללי אחסון וחוסר פונקציונאליות. כאשר אתם חושבים על עיצוב מטבחים בקריות, יש לקחת בחשבון את הנושא של האחסון והפונקציונאליות ולתכנן אותם בקפידה. אם תיקחו זאת בחשבון, תצליחו להגיע למטבח מסודר ונקי בשגרה. יהיה לכם קל להחזיר כלים למקום וגם לנקות בקלות.

מגירות אחסון עמוקות

אחת הדרכים למקסם חלל של מטבח היא בעזרת מגירות. מגירות הן חלל אחסון איכותי ופרקטי. הוא מאפשר לכם לראות מה אחסנתם בתוך המגירה בבירור ולהימנע מבלאגן. חשוב מאוד לשים לב שאתם מתכננים מגירות של 60 ס"מ לפחות ובעומק שיאפשר הכנסת כלים בצורה נוחה. תמיד מומלץ לבדוק את גודל המגירה אל מול סיר או קופסאות שלהם נפח גדול והם תופסים מקום רב. מגירות הן ללא ספק חלק חשוב עבור עיצוב מטבחים בקריות.

עזרי אחסון וסידור בתוך המגירות?

כשאנו מכניסים לתוך מגירה פריטים באופן רנדומלי, אנו למעשה מייצרים בלאגן, אך אם תכניסו לתוך המגירה עזרים שמחלקים אותה לקופסאות פנימיות או תבניות, תוכלו לייצר סדר פנימי בתוך המגירה. סדר פנימי מאפשר לראות מה יש בתוך המגירה וגם מאפשר לנקות אותה בקלות. יחידת אחסון נוספת שמייצרת המון סדר היא המזווה. חשוב שיהיה לכם אזור כזה מוגדר מראש.

משטח עבודה נוח וריק מכלים

עוד אלמנט שעוזר לנו לשמור על עיצוב מטבחים בקריות נקי ומסודר, הוא משטח עבודה ריק מחפצים. ככל שיש לכם מקום לכל דבר, יהיו פחות ופחות חפצים על משטח העבודה. מומלץ לדאוג שמשטח העבודה יהיה ריק ונקי, כך המראה יישאר מסודר.

חומרים במראה נקי

עוד דבר מאוד חשוב כאשר מתכננים מטבח, הוא לבחור בחומרים שהמראה שלהם נקי. צבעים עשויים להשפיע על המראה הזה. בחרו צבעים שלא רואים עליהם מראה של טביעות ידיים או לכלוך. בחירה כזו תעזור לכם מאוד ביום יום ובמיוחד בבתים שבהם יש ילדים קטנים.

איך לתכנן את המטבח בפועל?

תכנון המטבח בפועל ייעשה בעזרת הבנה מוקדמת של כמות הכלים והחפצים שיהיו במטבח, אל מול חללי האחסון שתכננו. מומלץ ממש לעשות רשימה של חפצי המטבח ולצייר היכן תאחסנו אותם. כאשר התכנון נעשה מראש, יהיה לכם קל לדעת האם יש לכם מספיק מקום והאם תוכלו לשמור בצורה זו כל מטבח ממסודר. ככל שהמטבח מביא עמו יותר נוחות, כך הוא פונקציונאלי יותר וכמובן שיהיה נקי ומסודר.

לסיכום, תכנון מטבח מסודר ונקי מחייב כניסה לפרטים הנוגעים ומתכננים היטב את חללי האחסון שבמטבח. לכל בחירה שתעשו במטבח יש משמעות על הסדר והארגון שלו. המטבח מכיל ציוד רב ורק כאשר הוא פונקציונאלי, קל לשמור על הסדר שלו.

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות אחרונות באתר
בחירת פנס לפעילות מבצעית

בעת בחירת פנס לשימושים מבצעיים, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון על מנת לבחור את הדגם המתאים ביותר.

כתבות נוספות שאולי תאהבו
בחירת פנס לפעילות מבצעית

בעת בחירת פנס לשימושים מבצעיים, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון על מנת לבחור את הדגם המתאים ביותר.